ще
згорнути
Свіжий номер

Що нового

у сфері охорони здоров’я

22 серпня

Семінар-практикум "Міжнародні стандарти інфекційного контролю": встигніть зареєструватися!

Програма

Частина 1

  • Інфекційний контроль: хто, коли, навіщо? Шляхи передачі інфекції в стаціонарі
  • Компоненти інфекційного контролю в стаціонарі. Оцінювання ризиків
  • Профілактика повітряно-крапельних інфекцій
  • Профілактика контактних інфекцій

    Частина 2

  • Впровадження практик гігієни рук
  • Проблемні питання поводження з медичними відходами
  • Організація ефективного клінінгу в лікувальній установі
  • Основи стерилізації та організації ЦСВ
  • Адміністративні заходи. Розроблення документації з інфекційного контролю
  • Практична вправа «Розроблення плану з інфекційного контролю, СОП (алгоритмів), плану моніторингу й оцінювання»
  • Підбиття підсумків та самооцінка

Зареєструйтеся та отримайте сертифікат!

Для всіх учасників: 

● навчання 
● презентації лекторів в електронному вигляді 
● персональні консультації від лекторів
● СЕРТИФІКАТ, що підтверджує участь у семінарі-практикумі 
● харчування

22 серпня

Семінар "Як медзакладу правильно й безболісно пройти перевірки" в Одесі — 2-й набір завершується!

Спікер семінару — Олег Юдін, адвокат, член комітету медичного і фармацевтичного права та біоетики Національної асоціації адвокатів України. Він ознайомить вас із правилами поведінки під час перевірок, а також розкаже про особливості перевірок різними контролюючими органами. Зокрема, порадить, які нормативно-правові акти підготувати завчасно, як діяти, якщо ви отримали повідомлення про перевірку, у яких випадках можна не допустити перевіряльників.

ПРОГРАМА

День 1

❖ Три базових критерії оцінювання

❖ Які нормативно-правові акти підготувати завчасно

❖ Як діяти, коли отримали повідомлення про призначення перевірки

❖ Відмова підписувати акт перевірки: чи захищає це ваші інтереси

❖ Як пройти перевірки МОЗ та податкової

  • Хто перевіряє і на яких підставах
  • Що саме перевіряють
  • Притягнення до відповідальності за результатами перевірки: чого чекати та як реагувати
  • Оскарження рішень МОЗ, винесених за результатами перевірки

День 2

❖ Який представник Держпраці має право прийти в медзаклад

❖ Як юридично грамотно нейтралізувати спілкування інспектора з працівниками

❖ Що законодавці вважають «перешкоджанням проведенню перевірки» 

❖ Штраф 417 000 грн — міф чи реальність? За що саме можуть так оштрафувати

Зареєструватися

Для вас:

  • Навчання та консультації
  • Сертифікат про участь у заході
  • Презентація лектора в електроному вигляді
  • Обід
  • Фуршет біля басейну
  • Сніданки у готелі
  • Проживання* у готелі «Отрада» (мережа готелів "Чорне море")

2 серпня

Центр розвитку медсестринства МОЗ України: які функції?

 Мета Центру — трансформація медсестринства, підвищення рівня професіоналізму, кваліфікації, розбудову нової моделі роботи для українських медичних сестер та медичних братів. Натомість середній медперсонал матиме більше прав, повноважень та самостійності.

Це також дасть можливість покращити умови та оплату праці середнього медичного персоналу.

Програма подальшого розвитку медсестринства передбачає зміни:

  • На етапі додипломної освіти на здобуття кваліфікації медсестри (медбрата) робитиметься наголос на обов’язковому здобутті практичних навичок. Зміни в навчальних програмах стимулюватимуть, щоб за виконання службових обов’язків, медсестри та медбрати відчували більше впевненості, а не мали вчитися безпосередньо біля ліжка пацієнта.
  • Оскільки у більшості країн світу медсестри та медбрати мають вищу освіту, планують увести вищу освіту та наукові ступені за відповідною спеціалізацією і в Україні.
  • Уведуть систему безперервного професійного розвитку не лише для лікарів, але й для молодшого медичного персоналу з медичною освітою.
  • Роль медичної сестри/брата у наданні медичної допомоги посилиться, вони матимуть більше повноважень.
  • МОЗ спільно з Мінсоцполітики України розробить чіткі професійні стандарти для роботи молодшого медичного персоналу з медичною освітою.
  • Для медсестер та медбратів з’явиться законна можливість отримати сертифікат, що призведе до розширення кола компетенції та підвищення зарплатні.
Важливе у серпні

Наразі команда інституції проводить консультації з представниками регіонів – головними, старшими, сімейними медичними сестрами та братами, представниками регіональних департаментів охорони здоров’я, навчальних закладів, що готують фахівців за спеціальністю «Медсестринство», та регіональними професійними сестринськими асоціаціями. 

 

31 липня

Стрім з МОЗ - долучайтеся!

Трансляція відбудеться у четвер, 1 серпня, о 13.00 на цій сторінці.

Тема першого ефіру - вакцинація:

  • Які щеплення слід зробити дітям до 1 вересня?
  • Від чого треба вакцинуватися дорослим?
  • Хто може отримати щеплення безоплатно та як це зробити?
Відповідати на питання буде лікар-імунолог Федір Лапій

Формат “Запитай у лікаря” - це додаткова можливість дізнатися у вузьких спеціалістів відповідь на те чи інше питання, що не може замінити візит і повноцінну індивідуальну консультацію з лікарем

15 липня

Як планують змінити норми утримання місць проживання людей: проект МОЗ

Скачайте основні документи! Проект наказуОзнайомтесь Перелік небажаних рослинЗавантажте та перевірте територію  Всі нові законодавчі акти за червень-липень

Проект наказу МОЗ «Про внесення змін до Державних санітарних норм і правил утримання територій населених місць» має на меті приведення норм утримання місць проживання людей до європейських стандартів та створення безпечних умов для життя людей.

Пропозиції МОЗ:

  • Оснащення тротуарів та велосипедних доріжок широкими та пологими з’їздами.
  • Оснащення територій похилими та широкими пандусами або ліфтами на кожному виході під- та надземних переходів.
  • Встановлення через кожні 0,3 км лав для сидіння.
  • Встановлення перепон для в’їзду автомобілів на пішохідні ділянки.
  • Встановлення принаймні одного стаціонарного громадського туалету у кожній зоні зелених насаджень, при тому має задовольнятися вимога щодо максимальних відстаней між двома сусідніми туалетами – 0,7 км або 0,3 км для особливо людних місць.
  • У кожному громадському туалеті має бути облаштовано сповивальний столик та має бути доступ до питної води.
  • Забороняється будувати вигрібні ями через загрозу потрапляння їх вмісту до ґрунтових вод. У якості альтернативи у МОЗ пропонують локальні очисні споруди. Очисні споруди мають розташовуватися на певному віддаленні від територій навчальних та медичних закладів, житлових та громадських споруд, дитячих майданчиків, водойм. Розташовувати очисні споруди треба принаймні за 50 м від криниці.
  • МОЗ планує зобов’язати населення сортувати сміття, встановивши окремі контейнери та організувавши роздільне вивезення різних видів сміття.
  • Території мають бути облаштовані урнами через кожні 60 м, за потреби – частіше, обов’язково урни мають бути на зупинках громадського транспорту, біля виходів метро, вокзалів, громадських будівель.
  • Забороняється спалення листя, натомість вчасно та регулярно зібране опале листя має відправлятися на компостні поля.
  • На зміну посипання територій сіллю та піском від ожеледиці передбачається запровадження посипання доріжок гранвідсівом зі вмістом солі 7% та обов’язкове розчищення переходів та зон очікування пішоходів на ширину мінімум 1,2 м, на особливо людних вулицях – на усю ширину тротуару.
  • Підприємства зобов’язуються розчищати від снігу ділянки, що прилягають до їх території, у радіусі 5 м.
  • Задля запобігання зменшення площ крон забороняється проводити омолоджувальне обрізання дерев, натомість кожні 5 років має проводитися інвентаризація стану дерев. Окрім того виставляються вимоги, які саме рослини можна висаджувати на вулицях. Увесь ґрунт населених місць має бути засаджений рослинами або замульчований.

12 липня

Запроваджують консультації щодо Нацпереліку ліків: телефони

Про це повідомило МОЗ, зазначивши, що за телефонами гарячої лінії можна отримати ґрунтовну відповідь від експертів стосовно усіх граней та напрямків регіональних закупівель, а також того, яким чином формується власне Національний перелік, обраховуються потреби в лікарських засобах.

Нагадаємо, що Нацперелік гарантує отримання громадянами України безкоштовних базових лікарських засобів, що мають доведену ефективність, та виключає ті випадки, коли пацієнт мусить відмовитися від лікування через недоступність для нього ліків за вартістю.

Експерт пояснює як

Отже, отримати консультацію з усіх питань щодо Національного переліку можна упродовж певних годин у будні, три рази на тиждень за телефонами:

  • 097 848 98 36;
  • 050 873 18 93. 

Графік роботи телефонів гарячої лінії 

01.07.2019

13-00 – 16-00

02.08.2019

13-00 – 16-00

03.07.2019

10-00 – 13-00

05.08.2019

10-00 – 13-00

5.07.2019

13-00 – 16-00

07.08.2019

13-00 – 16-00

08.07.2019

10-00 – 13-00

09.08.2019

10-00 – 13-00

10.07.2019

13-00 – 16-00

12.08.2019

13-00 – 16-00

12.07.2019

10-00 – 13-00

14.08.2019

10-00 – 13-00

15.07.2019

13-00 – 16-00

16.08.2019

13-00 – 16-00

17.07.2019

10-00 – 13-00

19.08.2019

10-00 – 13-00

19.07.2019

13-00 – 16-00

21.08.2019

13-00 – 16-00

22.07.2019

10-00 – 13-00

23.08.2019

10-00 – 13-00

24.07.2019

13-00 – 16-00

26.08.2019

13-00 – 16-00

26.07.2019

10-00 – 13-00

28.08.2019

10-00 – 13-00

29.07.2019

13-00 – 16-00

30.08.2019

13-00 – 15-00

31.07.2019

10-00 – 13-00

12 липня

Як змінять медичну допомогу ветеранам: анонс від Міністерства

Відтепер існуватиме два рівні надання допомоги: ветерани зможуть отримати меддопомогу там, де проживають, а також в опорних ЛПЗ. Як зазначила заступник міністра у справах ветеранів Оксана Гаврилюк, підхід до надання меддопомоги ветеранам за місцем проживання включатиме:

  • консультування; 
  • індивідуальну програма реабілітації;
  • надання усіх необхідних послуг у найближчому ЛПУ за принципом «Єдиного вікна».

У свою чергу, опорні шпиталі надаватимуть планову допомогу та реалізуватимуть реабілітаційні заходи при виникненні підгострих станів.

Центр захисту психічного здоров’я для ветеранів

У Міністерстві повідомили про заплановане формування Центру захисту психічного здоров’я для ветеранів. Ця інституція стане базою для тренінгового центру, який готуватиме спеціалістів з роботи з учасниками бойових дій. Планується залучати до цього і міжнародних колег. Також при Центрі діятиме «гаряча лінія» для прийому дзвінків від ветеранів, які потребують психологічної допомоги.

Читайте коментарі експертів про Зміни в законодавстві

Метою нововведень є забезпечення ветеранів належним рівнем медичних послуг, реабілітаційних заходів, у тому числі – заходів психосоціальної реабілітації. Це дасть змогу учасникам бойових дій краще ресоціалізуватися, підвищити власні можливості до відновлення, мати змогу знайти себе у мирному житті попри усі випробування, з якими довелося зіткнутися.

Міністерство у справах ветеранів у своїй діяльності також керуватиметься уже наявним позитивним досвідом Волинської області, де діють виїзні бригади екстреної психологічної допомоги. Такі бригади примітні тим, що окрім медичних працівників у їх складі працюють і ветерани. Так, це підвищує комплаєнс, адже допомога надається за принципом «рівний рівному». Планується створити такі бригади на всій території країни.

11 липня

Проект закону від МОЗ: боротьба з курінням

Так, проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо адаптації законодавства до вимог Директиви 2014/40/ЄС Європейського Парламенту (щодо охорони здоров'я населення від шкідливого впливу тютюну)» має на меті приведення норм захисту суспільного здоров’я до європейських стандартів у відповідності до Угоди про асоціацію.

Ознайомтеся з нововведеннями, які хоче впровадити МОЗ Проект законуСкачйте і читайте Порівняльна таблиця до проекту ЗаконуПерегляньте редакції Більше про зміни в законодавстві

Заходи, що передбачаються даним законопроектом, мають зробити куріння менш привабливим в очах громадян, позбавити можливості виробників тютюнових виробів створювати у покупця хибне уявлення про ілюзорні переваги продукту та, у результаті, скоротити поширеність куріння в Україні.

Тож про що йде мова у проекті закону:

  • Віднині до продажу забороняються сигарети із вмістом нікотину понад 1 мг, смоли та CO – понад 10 мг кожен. Окрім того, поза законом оголошується жувальний тютюн.
  • Забороняється виготовлення та продаж тютюнових виробів із різноманітними «смаками» та з додаванням вітамінів, кофеїну та інших добавок, які спрямовані на створення додаткової привабливості виробу чи ілюзії користі.
  • Добавки, метою яких є зміна аромату, смаку, інших характеристик тютюнового диму, забороняється додавати до будь-яких компонентів сигарети чи пакування.
  • Будь-які прилади для споживання тютюну, у тому числі електронні сигарети, не вважаються більш безпечними, ніж звичайні сигарети.
  • Забороняється споживати тютюнові вироби у приміщеннях, а також їх рекламувати.
  • Попередження щодо шкоди тютюнопаління відтепер займатимуть принаймні 65% площі пакування сигарет та 30% – електронних пристроїв для споживання тютюну.
  • Окрім цього до пакування тютюнових виробів висуваються додаткові вимоги – забороняється розміщувати рекламні написи чи натяки, які б мали асоціюватися у покупця з меншою шкодою для здоров’я, чи й навіть з користю, підвищеною енергійністю, перевагами для навколишнього середовища тощо.

14 червня

Симуляційне навчання для медиків: звіт з конференції від учасника заходу

Організаторами конференції – МОЗ України, ДВНЗ «Тернопільський національний медичний університет ім. І.Я. Горбачевського МОЗ України», ДЗ «Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф МОЗ України», ВГО «Всеукраїнська рада реанімації (ресусцитації) та екстреної медичної допомоги».

Конференція була розподілена на три великих блоки:

  • сертифіковані інструктори від Європейської ради реанімації;
  • пленарна частина конференції;
  • огляд роботи симуляційного центру ТДМУ ім. І.Я. Горбачевського.

Протягом першого дня (2 червня) охочі мали змогу відвідати сертифіковані курси від Європейської ради реанімації:

  1. BLS (basic life support)
  2. BLS – instructor
  3. ILS (immediate life support)

Варто зауважити, що таких охочих було багато. Одночасно на різних локаціях займалось 8 груп курсантів. Проводили курси сертифіковані інструктори від Європейської ради реанімації за уніфікованою восьмигодинною програмою навчання. Програма складалась з коротеньких лекцій та відпрацювання практичних навиків. Варто зазначити, що значна частина часу все ж відведена саме на практичні відпрацювання.

3 червня протягом усього дня проходило пленарне засідання конференції SIMCON 2019. Серед доповідачів були як українські фахівці так і закордонні колеги Mishelle Sergel (заступник директора Cook Country Hospital, США) та Dan Deckelbaum (професор Університету МакГілла, Монреаль, Канада). Кожна з доповідей висвітлювала аспекти навчання в додипломній та післядипломній освіті, котрі стосуються безпосередньо відпрацювання практичних навичок в симуляційних центрах.

В заключний день конференції гості заходу мали змогу відвідати міжкафедральний симуляційний центр, котрий з 2016 року функціонує на базі ТДМУ ім. І.Я. Горбачевського, побачити на власні очі, як організовано навчальний процес та перейняти практичний досвід розбудови такого центру. Насправді організація функціонування подібного роду центрів є досить нова для медичної спільноти України, тому досвідом тернопільських фахівців активно цікавились колеги з інших куточків України.

31 травня

Перелік платних послуг розширили: стаціонар і медична експертиза у закладах МВС

Перелік послуг, які можуть надавати державні та комунальні медзаклади та медичні виші на платній основі затверджує наказ МОЗ № 1138 "Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних і комунальних закладах охорони здоров'я та вищих медичних навчальних закладах "від 17.09.1996.

22 травня 2019 року КМУ Постанова № 429 "Про внесення змін до переліку платних послуг, які надаються в державних і комунальних закладах охорони здоров'я та вищих медичних навчальних закладах" розширила перелік платних послуг. 

Оновлений перелік охоплює також послуги, що надають заклади охорони здоров’я МВС за договорами з фізичними особами та юридичними особами всіх форм власності.

 Стали платними послуги:

  • Консультування, діагностика захворювань, лікування, реабілітаційні та профілактичні заходи з приводу різноманітних захворювань та інших патологічних станів, а також ведення вагітності відповідними фахівцями з харчуванням і забезпеченням умов для перебування в палаті в закладах охорони здоров'я МВС;
  • різні види медичних експертиз у медзакладах МВС. Сюди ж враховують військово-лікарську експертизу з психіатричним, психологічним та психофізіологічним дослідженнями.

Передбачається, що подібне нововведення призведе до збільшення надходжень до Держбюджету та, у свою чергу, сприятиме покращенню матеріально-технічної бази медзакладів.

Окрім послуг, які раніше було затверджено як платні, до цього переліку додано послуги, що надаються медзакладами МВС України за договорами з фізичними особами та юридичними особами усіх форм власності.

21 травня

Професійний розвиток освітян, лікарів та медсестер в нових умовах: час для діалогу?

Організатори проекту:

Тетяна Степурко — PhD, керівниця проектного офісу україно–швейцарського проекту «Розвиток медичної освіти»

Контакти: 

Мартін Рааб — керівник україно–швейцарського проекту «Розвиток медичної освіти»

Олена Ігнащук — к.м.н., доцент, координаторка медичної освіти проекту

Питання потреби в реформі медичної освіти та запровадження інноваційних підходів до розвитку кадрового потенціалу вже раніше піднімалося в Україні, але донедавна Міністерство охорони здоров’я не займалося ним систематично. Після тривалого процесу, який включав опитування та оцінку даних, в липні 2018 року було оприлюднено проект «Стратегії розвитку медичної освіти в Україні до 2028 року».

Одним з найважливіших завдань проекту «Розвиток медичної освіти» є підтримка всієї реформи системи охорони здоров’я з розвитком відповідних кадрових ресурсів. Особлива увага приділятиметься представникам первинної ланки медико-санітарної допомоги, а також удосконаленню вмінь та навичок керівного персоналу.

Загальна мета та очікуваний результат проекту «Розвиток медичної освіти» (MED) сформульовані у результаті консультацій, що проводилися в квітні-червні 2018 року.

Мета проекту «Розвиток медичної освіти» (MED) — покращення якості охорони здоров’я в Україні шляхом удосконалення системи медичної освіти для представників первинної ланки медичної допомоги.

Очікувані результати:

  • Вміння та навички надавачів на первинній ланці (сімейних лікарів та медичних сестер), покращені шляхом удосконалення державної системи медичної освіти;
  • Підвищення результативності та ефективності послуг охорони здоров’я шляхом удосконалення управлінського потенціалу.

Проект визначив декілька рівнів та площин діяльності, розуміючи, що для реалізації «Стратегії розвитку медичної освіти в Україні до 2028 року» Міністерству охорони здоров’я, ключовим національним інституціям та закладам освіти потрібна підтримка в досягненні амбітних цілей з одного боку, а з іншого, що реформа потребує комплексних заходів.

В грудні 2018 року у результаті відкритого конкурсу Проектом обрані заклади вищої медичної освіти, які продемонстрували готовність до змін. Протягом чотирьох років діяльності проекту (2018-2022) пілотні заклади вищої медичної освіти будуть працювати над змінами навчальної програми, удосконалення викладання клінічних навичок та сучасних підходів до викладання. Очікується, що підтримка проектом додипломної та післядипломної підготовки лікарів та медсестер удосконалить професійні навички та вміння майбутніх професіоналів. В результаті буде підвищено якість послуг охорони здоров’я, що краще пристосовані до потреб пацієнтів.

Діяльність проекту в освітніх закладах:

  • покращення освітнього середовища;
  • підвищення ефективності навчання завдяки сучасній комп’ютеризованій системі управління навчанням (в тому числі, онлайн навчання) та інвестиціям в медичну літературу;
  • просування студентоцентрованих підходів в медичній освіті та посилення педагогічних компетенцій викладачів;
  • оновлення навчальних програм трьох медичних університетів з акцентом на а) гармонізацію зі стандартами об'єктивного структурованого клінічного іспиту та б) навчанні, орієнтованому на вміння (клінічні навички);
  • інвестування в інфраструктуру викладання клінічних навичок трьох медичних університетів та забезпечення необхідного розвитку організаційної структури для забезпечення загальної результативності та сталості;
  • підтримка кафедр загальної практики та сімейної медицини в університетах шляхом стимулювання дослідницьких компетенцій, знання англійської мови та інших заходів підтримки (наприклад, інформаційні системи).

Інший рівень діяльності проекту стосується оновлення політик в медичній освіті. Проект надасть потужну підтримку МОЗ у реформуванні цього важливого періоду, коли випускникам потрібна клінічна практика. Оскільки в березні 2018 року МОЗ видало указ про відміну застарілої системи, орієнтованої на теорію, проект представить нові схеми навчання в різних медичних закладах. Частину зусиль буде сфокусовано на програмі «тренінг тренерів» та створенні симуляційних навчально-тренувальних центрів.

Більше того, будуть визначені різні механізми постійного підвищення кваліфікації (наприклад, групи зворотного зв’язку від колег (групи рівних), семінари, конференції, онлайн курси, тощо) і підв’язані до нової системи кредитів. В подальшому МОЗ України має намір створити професійну раду з постійного підвищення кваліфікації, що керуватиме новою системою безперервного підвищення кваліфікації. Проект надасть підтримку у розробці законодавства та буде залучений до діяльності з розвитку компетенцій.

Очікується, що діяльність проекту, направлена на підтримку МОЗ, в першу чергу посилить планування та управління ресурсами в секторі охорони здоров’я та підготовку медичних працівників і, по-друге, сприятиме удосконаленню вмінь національних та регіональних управлінців з впровадження ключових кадрових ресурсів для проведення реформ в галузі охорони здоров’я, наприклад, визначення комплектування кадрів та рівня навичок, необхідних для надання послуг охорони здоров’я. Планування і управління ресурсами надалі можна посилити шляхом встановлення належних зв’язків між МОЗ та іншими відповідними гравцями, наприклад, Міністерством освіти і науки України та медичними навчальними закладами, щоб більш ефективно управляти розвитком кадрового потенціалу в Україні. Очікується, що проведення науково-дослідницької роботи та цільових досліджень надасть МОЗ і, особливо, новоствореній Національній службі здоров’я України, та медичним навчальним закладам інформацію про важливі аспекти планування та управління кадровими ресурсами охорони здоров’я та допоможе поширити досвід застосування успішних підходів на національну та міжнародну аудиторію.

Щодо посилення управлінських спроможностей, то переваги Літньої школи «Трансформація систем охорони здоров’я», що була заснована як ініціатива попереднього україно-швейцарського проекту «Здоров’я матері та дитини», очевидні і продемонстрували позитивні результати.

Щоб продовжити:

  • розвиток навчання керівного персоналу, в тому числі, на інші актуальні теми;
  • розширені можливості для охоплення більшого діапазону потреб;
  • започаткування навчального продукту, що добре закріпиться в системі освіти зі сталими механізмами фінансування, проект провадитиме різноманітну діяльність для підтримки зазначених вище цілей (вимагаючи освітні події для закладів, які співпрацюють з НСЗУ).

Окрім загального посилення формування управлінського потенціалу, проект прагне запровадити нову магістерську програму з менеджменту охорони здоров’я. 

Осіння Школа з медичної освіти: запрошуємо!

Досягнення результатів в таких напрямках та площинах неможливе без спілкування ключових учасників, без обміну досвідом, досягненнями та ідеями. Так, в українській медичній освіті відсутня платформа для обміну передовою практикою та комунікацією про досягнення світових стандартів (наприклад, впровадження стандартів Світової Федерації з медичної освіти). Тож, україно-швейцарський проект спільно з МОЗ України та Буковинським державним медичним університетом організовує Осінню Школу з медичної освіти. Школа запланована як майданчик для підтримки та комунікації реформи медичної освіти в Україні, для вивчення успішного досвіду та для мультисекторальної співпраці між медичними освітянами, надавачами допомоги та фахівцями інших галузей.

Школа надає можливість закладам вищої медичної освіти покращити якість освіти через розвиток викладачів та управлінців, через відкриття нових можливостей співпраці з міжнародними інституціями. З огляду на середовище, що змінюється, Школа сприятиме й змінам в медичній освіті та допоможе впроваджувати студенто-орієнтовані підходи та принципи академічної доброчесності у навчання.

Осіння Школа з медичної освіти здобула натхнення від успішних освітніх заходів таких як Літня Школа «Трансформація системи охорони здоров’я: Східна Європа» та Літня Школа з питань політики, економіки та управління громадським здоров’ям у Лугано, Швейцарія. Ці освітні платформи були створені за підтримки Швейцарської агенції розвитку та співробітництва та інших партнерів.

Осіння школа відбуватиметься 7 – 9 жовтня 2019 року в м. Чернівці й участь в Школі можлива лише через подачу електронної заявки про участь за посиланням: https://tinyurl.com/y26ywg4k. Заявки приймаються з 7 травня до 7 червня 2019 року й включають наступні частини:

  1. Освіта та досвід роботи апліканта.
  2. Професійні досягнення та подальші цілі.
  3. Мотиваційна заява для участі в Осінній школі 2019 року.
  4. Подача тез та інформація про співавторів, у випадку, коли аплікант обрав опцію – участь зі стендовою чи усною доповіддю.

Зареєструватися

Організатори оцінюватимуть лише повні заявки, подані до закінчення терміну й за результатами відбору (15 липня) буде надано стипендії 90 найвмотивованішим учасникам.

Перш за все, ми запрошуємо подавати заявки на Школу тих фахівців, які відкриті для свіжих поглядів на медичну освіту (в Україні), які готові до нових ідей та їх реалізації, які хочуть отримати знання та навички у сфері медичної освіти та які вже мають досвід внесення змін задля покращення медичної освіти (в Україні).

Осіння Школа включатиме освітні формати:
  • пленарні сесії з загальним лекціями для всіх учасників від ключових спікерів;
  • дебати з обговоренням нагальних тем в медичній освіті України;
  • паралельні секції з воркшопами від визнаних фахівців у відповідних галузях;
  • надихаючі виступи освітян, лікарів, студентів та ректорів;
  • конференційна сесія з медичної освіти, де учасники зможуть поділитись їх власним досвідом чи результатами досліджень.

Робочі мови — англійська та українська. Забезпечуватиметься синхронний переклад.

Спікерами Школи є провідні професори, експерти та фахівці з українських та європейських інституцій, міжнародних організацій. Доповідачі діляться своїми знаннями, думкою та досвідом у сфері медичної освіти та охорони здоров'я для професійного розвитку та змін.

 

26 квітня

II Всеукраїнський конгрес MedSprava для керівників закладів охорони здоров’я

09:20 - Початок реєстрації.

Лектори:

ІВЧУК Володимир — заступник директора з розвитку — керівник Консультативно-діагностичного центру НІССХ ім. М. М. Амосова, незалежний консультант, тренер з підтримки реформування охорони здоров’я в Україні (програма «U-LEAD з Європою»)

ЧЕРЕНОК Євгеній — головний лікар КНП «Бориспільський міський центр первинної медико-санітарної допомоги»

ЛЕПЬОШКІНА Таміла — регіональний координатор з підтримки реформи охорони здоров’я у Вінницькій та Київській областях

НИЖНИК Антоніна — засновник та керівник юридичної компанії «Медконсалтинг», провідний фахівець в галузі медичного права, аудитор з сертифікації систем управління якістю за стандартом ISO серії 9001

ХУДЯКОВА Алла — головний редактор експертно-правової системи «Expertus: Медзаклад», експерт з економічних питань

ШКАРІВСЬКА Ірина — адвокат, начальник юридичного відділу ТОВ "Компанія "Ліберті Україна".

ЮДІН Олег — адвокат, член комітету медичного і фармацевтичного права та біоетики Національної асоціації адвокатів України, Одеса

Зареєструватися

ПРОГРАМА

Типові проблеми реформування первинної ланки медичної допомоги — чи можливо їх розв’язати?

1. Невідкладна медична допомога — хто і як має її забезпечувати.

2. Співпраця з поліцією, вторинкою, НСЗУ.

3. Проблеми «Безкоштовної діагностики», е-Health, е-рецепта.

4. Завчасне скасування червоного списку.

5. Платні послуги на первинці: бути чи не бути?

Реформування закладів вторинного рівня: новації та перспективи

1. Особливості реформування закладів, які надають вторинний рівень медичної допомоги.

2. Нові вектори в роботі перетворених закладів вторинки.

3. Співпраця із закладами первинного рівня та Національною службою здоров’я України.

4. Зміни, які чекають на вторинку в найближчому майбутньому

Роль ОМС у підтримці реформованих закладів охорони здоров’я

1. Повноваження та відповідальність органів місцевого самоврядування як засновників комунальних закладів охорони здоров’я.

2. Обов’язки органів місцевого самоврядування щодо підпорядкованих їм закладів

Дотримання ліцензійних умов: віртуальний аудит

1. Зміни в законодавстві за останній рік.

2. Акт перевірки дотримання ліцензійних умов: сам собі перевіряючий — віртуальний аудит.

3. Підстава для анулювання ліцензії: виявлення недостовірних відомостей у документах, які суб’єкт господарювання подав для одержання ліцензії.

4. Актуалізація Відомостей про стан матеріально-технічної бази: терміни та порядок подання.

Дотримання ліцензійних умов роботи з підконтрольними речовинами

1. Останні зміни в законодавстві.

2. Перевірки Держлікслужби.

3. Підстави для анулювання ліцензії на роботу з підконтрольними речовинами.

Особливості систем оплати праці у медзакладах різної форми власності

1. Системи оплати праці, які можуть застосовувати заклади охорони здоров’я.

2. Як вибрати оптимальну систему саме для вашого закладу.

3. Чи установлювати медпрацівникам підвищення за категорію та надбавку за вислугу років.

4. Як ураховувати кількість підписаних декларацій

Конфлікти з пацієнтами: як підготувати медзаклад

1. До медзакладу надійшла скарга чи позов пацієнта: перші кроки керівника.

2. Порядок та строки опрацювання скарг пацієнтів

3. Готуємося до захисту медзакладу в суді: що необхідно знати

Захист лікаря від провокацій хабарями

1. «Подяка пацієнта» з погляду лікаря

2. «Подяка пацієнта» з огляду на Кримінальний кодекс України

3. «Подяка пацієнта» як спосіб зловживання з боку правоохоронних органів

4. Практика захисту лікаря від провокацій із боку правоохоронних органів

10 квітня

Затвердили наказ МОЗ про атестацію лікарів: новий Порядок, портфоліо і номенклатура

Нова номенклатура лікарських спеціальностей Зміни до наказів про атестацію Про атестацію лікарів

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року N 302 "Про затвердження Положення про систему безперервного професійного розвитку фахівців у сфері охорони здоров'я" в МОЗ затвердили 3 ключових зміни:
  • Порядок проведення атестації лікарів;
  • Номенклатуру лікарських спеціальностей;
  • Зміни до деяких наказів Міністерства охорони здоров'я України з питань безперервного професійного розвитку лікарів.

Втратив чинність наказ Міністерства охорони здоров'я України від 19 грудня 1997 року № 359 "Про подальше удосконалення атестації лікарів". 

Відтепер під час атестації лікарів бали обліковуватимуть за проходження безперервного професійного розвитку рекомендовано у 2019 році та обов'язково з 01 січня 2020 року. Щорічна перевірка особистого освітнього портфоліо з балами безперервного професійного розвитку розпочинається у 2021 році.

Окрім того, наказ визначає строки чергової атестації лікарів і уводить офіційний бланк портфоліо лікаря.

Строки проходження атестації і кількість балів - скачайте

4 квітня

Marketing Medical Day: перша безкоштовна онлайн-конференція

Академія інтернет-маркетингу WebPromoExperts організовує першу тематичну онлайн-конференцію, присвячену просуванню клінік і медичних послуг в мережі - Marketing Medical Day.

Де? Онлайн.

Коли? 19 квітня з 10:00 і до останнього доповідача.

Скільки? Безкоштовно! Все, що вам потрібно - зареєструватися на сайті.

Що вас чекає на конференції?

  • 14 практичних доповідей

  • 9 годин прямого ефіру

  • онлайн-спілкування і можливість задати питання спікерам в чаті


Для кого конференція? Для тих, хто вірить що просування медичних послуг - це серйозно, що локація і персонал не є головними складовими успіху нової клініки, що інтернет-маркетинг - обов'язкова дисципліна для сучасного керівника медичного установи.

Буде особливо корисно:

  • спеціалістам у сфері медичного інтернет-маркетингу;

  • власникам і керівникам клінік;

  • лікарям, які хочуть створити успішний медичний бізнес;

  • топ-менеджерам медичних закладів;

  • тим, хто планує відкрити приватну медичну практику.

Що в програмі? Вражаючі кейси та інструменти інтернет-маркетингу для клінік від експертів.

Хто буде спікером? Представники найбільших медичних закладів України (таких, як ІСІДА, Сінево, Клініка Заблоцького, ІНТО-САНА) і маркетологи, які спеціалізуються на просуванні клінік онлайн.

Із доповідей ви дізнаєтесь:

  • як створити особистий бренд лікаря в соціальних сетях?

  • як привабити і утримати клієнтів за допомогою програми лояльності?

  • особливості виробництва медичного відоконтенту для клінік;

  • про роботу медичного закладу в диджиталі та багато іншої корисної інформації.

Більше детально ознакомиться з програмою можна на сайті.

Як потрапити на конференцію?

Участь в онлайн-конференції безкоштовна, вам всього лише потрібно зареєструватися.

Аби не пропустити нічого важливого і мати можливість вивчити все детальніше - купуйте доступ до записів і презентацій. До речі, зараз у вас є відмінна можливість зекономити і придбати записи по стартовій ціні. Не втрачайте шанс!

Зареєструватися

 

4 квітня

Експертиза тимчасової непрацездатності: материнство та дитинство

Початок трансляції —22 квітня 2019 об 11:00.

У програмі:

Зареєструватися

Лектор: Маргарита Шмельова — заступник головного лікаря з експертизи тимчасової непрацездатності медико-санітарної частини ПАТ «Київський завод «Радар».

Управління закладом охорони здоров'я

3 квітня

4-й тренінг Агентів змін з вакцинації

Тренінг ініційовано ГО «Батьки за вакцинацію». Журнал «Медична сестра дошкільного закладу» Цифрового видавництва MCFR підтримав організаторів. Зокрема, став одним із інформаційних партнерів. 

Український тиждень імунізації — 2019 вже втретє проводитиметься в Україні 24-30 квітня 2019 року в межах Європейського тижня імунізації спільно з Європейським регіональним бюро ВООЗ WHO Regional Office for Europe. Спікери: представники ВООЗ, Центру громадського здоров'я МОЗ, Департаменту охорони здоров'я ООДА, Департаменту охорони здоров'я Одеської міської ради, представництва Фундації АнтиСНІД-США в Україні, Ротарі в Україні, а також громадські діячі, бізнес-тренери, медики та батьки, які мають успішний досвід в реалізації суспільно важливих проектів. Програма:
  • актуальна інформація щодо стану імунізації в Україні та світі; 
  • доповіді від провідних фахівців у галузі імунопрофілактики та панельні дискусії;
  • майстер-класи зі зберігання, уведення та перевірки вакцин;
  • юридичні аспекти вакцинації;
  • майстер-класи та тренінги з різних аспектів ефективної комунікації та просування проектів;
  • обмін досвідом і підготовка заходів до Українського тижня імунізації — 2019 у форматі тренінгу.
  • екскурсія провідною багатопрофільною клінікою півдня України — Медичним домом Одрекс.
Заплановано навчальні блоки: медичний, організаційний, комунікативний, лідерський, а також — обмін досвідом і практична частина.
  Місце проведення: Медичний дім "Одрекс" (м. Одеса, вул. Розкидайлівська, 69/71)

Початок заходу: 06.04.2019 о 09:00 (початок реєстрації о 8:30). Захід триватиме два дні з 9:00 до 18:00.

Як стати членом ГО "Батьки за вакцинацію"

2 квітня

Акредитація ЗОЗ та ліцензування медичної практики — 2019: останні зміни та практичні поради

Програма вебінару

  • Огляд останніх змін законодавства та огляд чинних нормативних актів, що регламентують процедуру акредитації.
  • Випадки, коли акредитація обов'язкова або рекомендована. 
  • Підготовка необхідних документів для акредитації згідно з вимогами 2019 року.
  • Головні складнощі щодо забезпечення критеріїв та стандартів акредитації ЗОЗ.
  • Вимоги до структури та змісту документів для забезпечення основних Стандартів. 
  • Практичні поради щодо самостійної підготовки та успішного проходження акредитації. 
  • Порядок проведення акредитації та тактика дій керівництва та персоналу ЗОЗ. Помилки, яких припускаються всі.
  • Останні зміни Ліцензійних умов провадження медичної практики: на що звернути увагу.

Зареєструватися

Лектор: АНТОНОВ Сергій  міжнародний експерт з організації та забезпечення медичного бізнесу, медичний адвокат, керуючий партнер МЮБ VERDYS LAW Ukraine, директор Центру медичного та репродуктивного права Сергія Антонова, PhD, LL.M (UNSW, Australia), Київ

Візьміть демодоступ і читайте:

22 березня

Вимоги до вакцинації змінили: нове законодавство

Сьогодні близько ста лікарів, що працюють як фізичні особи підприємці, підписали угоди з НСЗУ. За умовами договору вони мають право у своїй щоденній діяльності надавати увесь перелік послуг ПМД. До нього входить і проведення щеплень серед обслуговуваного населення.

Відтепер вакцинувати пацієнтів можна не лише у медзакладах, але й інших місцях, де первинну допомогу надають лікарі-приватні підприємці. Тобто тепер, дії та рішення, здійснення яких до сьогодні було обмежене компетенціями керівника та штату медзакладу, може приймати і лікар-підприємця.

Документи щодо обліку та зберігання вакцин

ЖУРНАЛ реєстрації температури в холодильникуСкачайте бланк форми ЖУРНАЛ обліку та використання вакцин та анатоксинівСкачайте бланк форми АКТ списання і знищення вакцин та анатоксинівСкачайте бланк форми  Вся документація щодо щеплень

Організація місця вакцинації за стандартами ВООЗ

Відтепер мова йде не про «кабінети щеплень», а про «пункти щеплень». Вимоги щодо площі приміщення новий законодавчий акт знімає.

Наказ МОЗ «Питання організації роботи кабінетів щеплень» від 31 грудня 2009 року № 1095, та вимоги, ним затверджені, втратили чинність. Нині до організації місця проведення щеплень існує усього 3 базові вимоги:

  1. безпечність вакцини;
  2. захист пацієнта та медичного працівника;
  3. дотримання правил поводження з медвідходами, класифікованими як епідемічно небезпечні.

12 настанов щодо вакцинації дітей з обтяженим анамнезом

Також передбачається можливість створювати тимчасові пункти щеплень, що діють упродовж доби. При цьому такий пункт досить облаштувати 2 сумками-холодильниками з термометрами та кількістю холодових елементів, що відповідає обсягу імунобіологічних препаратів.

Вимоги до облаштування постійних пунктів щеплення:

  • холодильник для зберігання ЛЗ;
  • 2 термометри у холодильнику: один — на другій полиці, а другий — для валідації показань першого;
  • сумка-холодильник, що містить два комплекти холодових елементів та термометр;
  • столик , на якому можна було розмістити невелику сумку-холодильник, ін'єкційні матеріали і ємність для утилізації шприців;
  • наявність необхідних для надання невідкладної меддопомоги ЛЗ та медвиробів;
  • ємність для безпечної утилізації шприців;
  • стілець або кушетки вакцинації та, за необхідності, сповивання дитини;
  • місце для обробки рук з водою та милом. Якщо облаштувати місце гігієни рук неможливо, необхідно забезпечити пункт дозатором з антисептиком;
  • бактерицидний опромінювач або інше обладнання для дезінфекції повітря;
  • інформаційні матеріали щодо вакцинації та надання меддопомоги у випадках невідкладних станів, що можуть слідувати за введенням вакцини;
  • термометр для вимірювання температури у приміщенні.

Ці ж нововведення продубльовано у Державних санітарних нормах і правилах «Санітарно-протиепідемічні вимоги до закладів охорони здоров'я, що надають первинну медичну (медико-санітарну) допомогу», (наказ МОЗ від 02 квітня 2013 року № 259).

20 березня

Нові методрекомендації від МОЗ: як надати допомогу, якщо закінчилися години прийому?

Скачайте повний документ

Методичні рекомендації «Організація надання первинної медичної допомоги поза годинами прийому пацієнтів»(pdf, 656 Кб)  Більше новин від МОЗ

МОЗ рекомендує обрати найбільш зручний для вашого закладу та ситуації на місцевому рівні варіант організації допомоги на первинній ланці в позаробочі години з урахуванням:

  • особливостей розміщення населення на території, її розміру;
  • вікового складу пацієнтів;
  • мережі медзакладів та того, які послуги вони можуть надавати на місці;
  • причин звернень населення за ПМД, їх структури і часу;
  • ресурсів, зокрема кадрових.

НОВЕ: договори для вторинної медичної допомоги у 2019 році

В МОЗ пропонують налагодити налагодити проблему прийому пацієнтів в позаробочі години декількома способами:

1) розширити години роботи медзакладу первинної ланки таким чином:

  • складанням відповідних графіків змінності медперсоналу;
  • запровадженням вечірніх чергувань у межах норм робочого часу;
  • поділом робочого часу медперсоналу на частини;

2) додатково платити за надурочну роботу, роботу у святкові та вихідні дні;

3) додатково винайняти персонал для роботи у неробочі дні;

4) закуповувати послуги з надання ПМД у неробочий час;

5) залучати медзаклади спеціалізованої медичної допомоги.

Зауважте: мова йде не про допомогу при невідкладних станах!

Окрім того методрекомендації дають пояснення терміну. «Безперервне надання послуг ПМД» — це не цілодобова допомога, а модель організації надання ПМД кожному пацієнту через координацію роботи інших медслужб, якщо з якоїсь причини сімейний лікар не може її надати з урахуванням особливостей стану здоров’я пацієнта.

Як перетворити заклад вторинки на КНП. Покрокова інструкція

Фаїна Іскрижицька, експерт MCFR Головбух Поговоримо про кадрові питання, передавальний акт, ліквідаційний баланс та багато іншого під час перетворення закладу на КНП 10 кроків

Зменшенню частоти звернень пацієнтів у позаробочий час може сприяти консультування телефоном, телемедичне консультування, спеціалізовані веб-сайти, ІТ-додатки для пацієнтів, організаційні рішення з підтримки ПМД на національному та місцевому рівнях.

Незважаючи на те, що методрекомендації наводять різні моделі вирішення такої проблеми, зокрема розвинутими системами охорони здоров’я, не існує одного універсального рішення, у кожному випадку треба враховувати умови та обирати найкраще для своїх пацієнтів та медперсоналу. 

7 березня

Вітаємо з 8 Березня!

Медичні працівниці — втілення жіночої сили та милосердя. А на тендітні плечі покладена професійна відповідальність за хворого і сердечне піклування про пацієнтів.

Тому вітаймо кожну колежанку з 8 Березня і даруймо святковий настрій!

Скачайте листівку

Цього року в Україні Міжнародний день захисту жінок проходить під закликом ООН присвятити День 8 березня жінкам та дівчатам у сільській місцевості.

Жінки сільської місцевості становлять чверть населення світу і приблизно 43% працівників сільського господарства. ООН зауважує на необхідності розширення їхніх можливостей та реалізації прав як на основному чиннику досягнення гендерної рівності і цілей сталого розвитку.

21 січня

Безперервний професійний розвиток лікарів: маєте що сказати?

На лікарів покладається професійний обов’язок підтримувати здоров’я та рятувати життя пацієнта. Саме тому вкрай важливим є їх постійний розвиток, удосконалення навичок та здобуття нових знань щодо свого фаху. Сучасна система післядипломного навчання ніяким чином не мотивувала лікарів до розвитку та не давала фахівцю ніякої самостійності у виборі методів, форм та тематичного наповнення навчання. Ці недоліки часто призводили до того, що удосконалення знань та вмінь було формальним та виконувалося за рік перед атестацією.

Запропонована ж модель безперервного професійного розвитку передбачає постійне навчання упродовж професійного життя лікаря. Окрім того, БПР даватиме змогу лікарям самостійно обирати як та що вони вивчатимуть. Така модель дає змогу оптимізувати навчальний процес та адаптувати його до конкретних практичних потреб медзакладу, де працює лікар, чи самого фахівця.

Переваги безперервного професійного розвитку для лікарів:

  • самостійність у виборі тематичного наповнення та форми навчального процесу, місця та організації, де він проходитиме;
  • підвищення конкурентоспроможності за рахунок безперервності навчання;
  • можливість увійти до світової медичної спільноти завдяки участі у закордонних та місцевих заходах, акредитованих міжнародними організаціями;
  • прозорість та спрощена процедура проходження атестації — адже тепер лікар має лише подати своє освітнє портфоліо та підтвердити документально заявлену кількість балів.

Читайте: "Фінансовий план КНП: як відобразити господарську діяльність"

Для пацієнтів безперервний професійний розвиток його лікаря означає, що він тримає медобслуговування у фахівця, який найвищий рівень кваліфікації та компетенцій та постійно їх вдосконалює.

Нова модель передбачає демонополізацію освітнього процесу фахівців у сфері охорони здоров’я — обмеження переліку надавачів освітніх послуг скасовують, відкриваючи можливості вільної конкуренції.

Переглянути законопроект МОЗ України "Деякі питання безперервного професійного розвитку лікарів"​

Читайте: "Профілактика грипу й ГРВІ в медзакладі: приклад наказу та рекомендації"

Громадський розгляд законопроекту триватиме до 14.02.2019. Контакти для надсилання зауважень та пропозицій — potupalovatetiana@gmail.com; 01601, м. Київ, вул. Грушевського, 7, Директорат науки, інновацій, освіти та кадрів МОЗ України.

17 січня

Конференция «Врач в законе. Как врачу пользоваться юристом»

От создателей UMF (Ukrainian Medical Festival)

Целью конференции "Врач в законе. Как врачу пользоваться юристом" является улучшение правовых знаний медицинских работников, повышения осведомленности относительно своих прав и обязанностей, предоставление возможности общения с лучшими специалистами и обмена опытом в атмосфере профессионализма, новых веяний и тенденций современного рынка медицинских услуг.

Спикерами конференции будут: специалисты в отрасли медицинского права, практикующие юристы и адвокаты, судмедэксперты, судьи.

Это мероприятие даст ответы на следующие вопросы:

  • какие законы необходимо знать каждому врачу;
  • как доктор должен вести себя в социальных сетях;
  • плюсы и минусы собственной юридической службы;
  • правильный денежный оборот в жизни доктора;
  • пять причин для закрытия вашей клиники;
  • юридическая защита доктора глазами главного врача;
  • как найти юриста для своей клиники;
  • правила поведения доктора в суде.

А также будут разобраны практические кейсы по медицинскому праву.

РЕГИСТРАЦИЯ

Когда: 10 февраля 2019 года

Где: FEDORIV Hub ТЦ «Арена Сити» (01004, г. Киев, ул. Большая Васильковская, 5).

Стоимость билета - 2 500 грн.

Всего 150 мест.

11 січня

Періодичність перевірок клінік визначать за новими критеріями ризику

4 січня 2019-го набула чинності Постанова Кабміну «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності з медичної практики і визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) Міністерством охорони здоров'я» № 1163 від 18 грудня 2018 року. 

В новій редакції документа:

  • розширили кількість критеріїв ризику;
  • запровадили бальну систему оцінки ступеня ризику.

Читайте: "Колективний договір у КНП: навіщо і як укладати"

Віднині, щоб оцінити ступінь ризику від провадження господарської діяльності не достатньо розглянути:

  • вид медичної допомоги, яку надає заклад охорони здоров’я;
  • термін, протягом якого медичний заклад провадить таку діяльність;
  • порушення, якщо вони були виявленні під час попередніх перевірок.

Відтепер до уваги будуть брати результати клініко-експертної оцінки якості надання медичної допомоги та кількість спеціальностей, за якими надають медичну допомогу в конкретному медичному закладі. Матиме значення також і кількість позапланових перевірок, якщо такі були, за останніх два-п’ять років.

Expertus: Медзаклад

За кожен показник медичному закладу будуть нараховані бали. Сума усіх балів визначить на ступінь ризику від здійснення медичної практики — високий, середній, незначний.

Приклад:

Якщо підприємство надає медичну допомогу менше трьох років, по шкалі оцінки ступеня ризику такий заклад отримає 13 балів. Якщо медичний заклад надає екстрену чи третинну (високоспеціалізовану) медичну допомогу, додають ще 14 балів. 23 бали нарахують, якщо під час проведення клініко-експертної оцінки якості надання медичної допомоги за попередні 2-5 років виявлені порушення норм законодавства в трьох чи більше випадків.

Максимальну кількість балів —13 медичний заклад отримає, якщо його спеціалісти надають допомогу більше, ніж за 5 спеціальностями. Ще 14 балів додають, якщо протягом останніх двох-п’яти років було три чи більше позапланових перевірки.

Читайте: "Штатний розпис КНП на 2019 рік: поради щодо складання"

Нижче наведемо критерії, залежно від яких підприємство буде віднесено до одного з трьох ступенів ризику.

Кількість балів

Ступінь ризику

Частота здійснення перевірок

Від 41 до 100 балів

Високий

Раз на два роки (не частіше).

Від 21 до 40 балів

Середній

Раз на три роки (не частіше).

Від 0 до 20 балів

Незначний

Раз на п’ять років (не частіше).

20 грудня

Затвердили тарифи НСЗУ на 2019 — КМУ

Типова форма договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантійОзнайомтеся з документом зазадалегідь

Дозволили укладати більше декларацій 

Наступного року лікарі первинної ланки — педіатри, терапевти та сімейні лікарі, матимуть право підписувати декларації з більшою кількістю пацієнтів, хоча, як і раніше, рекомендованою кількістю пацієнтів є 1800 для сімейного лікаря, 2000 — для терапевта та 900 педіатра — для відповідно.

Якщо перевищення рекомендованого ліміту не більше 10% — нарахування коштів медзакладу здійснюватиметься з розрахунку 370 грн на одну особу на рік, проте без врахування вікових коефіцієнтів.

Якщо кількість підписаних декларацій перевищує рекомендовану на більше, ніж 10% — кошти нараховуватимуться без урахування віку пацієнтів, проте із застосуванням понижувальних коефіцієнтів:

  • понад 110% до 120% — 370*0,8;
  • понад 120% до 130% — 370*0,6;
  • понад 130% до 140% — 370*0,4;
  • понад 140% до 150% — 370*0,2;
  • понад 150% — кошти від Нацслужби здоров’я не нараховують.

Як платити за медпослуг у гірській місцевості

На кількість виплат від НСЗУ медзакладу первинки у 2019 році впливає і його місцезнаходження: розташування у гірській місцевості передбачає застосування за розрахунку ще одного коефіцієнту — 1,25. Він застосовуватиметься і для розрахунку оплати за медпослуги на одного пацієнта і при підписанні декларацій понад ліміт.

Оплата за надання медпослуг пацієнтам, що не підписали декларацію

За кожного пацієнта, що не підписав із сімейним лікарем декларацію та проживає на території обслуговування певного медзакаладу, Наслужба здоров’я до 01.07.2019 нараховуватиме цьому медзакладу кошти з розрахунку 120 грн на рік. Перерахунок з урахуванням новопідписаних декларацій відбуватиметься щомісяця.

Читайте: "Зберігання лікарських засобів: тест"

Перехід на фінансування за принципом «гроші йдуть за пацієнтом»

У 2019 році субвенцій із державного бюджету не буде. Комунальні медзаклади, що не уклали з Нацслужбою здоров’я договір на наступний рік, отримуватимуть кошти у законодавчо встановленому порядку із інших бюджетних програм та інших незаборонених законодавчо джерел. З початку 2019 року медзаклади первинки матимуть можливість через електронну систему охорони здоров’я у будь-який час подати заяву з проханням укласти договір з Нацслужбою здоров’я.

На даний момент Нацслужба продовжує приймати заяви на підписання договору на 2019 рік як від медзакладів первинки, що укладають договір вперше, так і від тих, що мали такий на 2018 рік, адже його треба щороку переукладати. Заяви приймаються до 20.12.2018.

З 01.01.2019 року медзаклади, що вже підписали договір, переходять на нову модель фінансування від Нацслужби здоров’я за затвердженими тарифами.

13 грудня

Утворили Електронний реєстр лікарняних: Постанова КМУ № 999

Так, постанова передбачає створення Електронного реєстру листків непрацездатності, який дасть змогу накопичувати, зберігати, а також використовувати дані про лікарняні, які були видані, продовжені та обліковані.

Посадова інструкція заступника головного лікаря з медсестринстваWord

Реєстр лікарняних буде створений на основі даних, внесених до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Також цим документом на Мінсоцполітики, Мінохорони здоров’я, Нацслужбу здоров’я, Пенсійний фонд та Фонд соцстрахування покладається завдання зі спільної розробки проекту постанови КМУ, яка б визначала порядок організації ведення Електронного реєстру лікарняних та надання даних з нього.

Читайте: "Зарплата лікарів КНП в 2019-му

Проект планують подати на розгляд КМУ до 1 лютого 2019-го. Окрім того, ці ж інституції мають забезпечити технічні можливості для накопичування та зберігання даних у Реєстрі, а також використовувати відомості про видані, продовжені та обліковані лікарняні.

7 грудня

Топ-5 запитань листопада: сумісництво, закупівлі ліків, надання інформації за запитом

Тема

Запитання

Відповідь у Системі

Сумісництво і суміщення

У комунальному ЗОЗ працює заступник головного лікаря з хірургічної допомоги. Чи може він одночасно працювати за сумісництвом на 0,5 ставки за посадою лікаря-хірурга та вести роботу за спеціальністю без відпрацювання робочого часу з виплатою йому 25% від посадового окладу лікаря-хірурга?

Керівники медзакладів з числа лікарів і фахівців з базовою та неповною вищою медичною мають право працювати за сумісництвом на вакантних посадах лікарів та медичних сестер з відпрацюванням робочого часу та з дотриманням вимог щодо обмеження робочого часу, встановленого Постановою № 245.

Також керівники — лікарі та їх заступники — лікарі мають право вести у закладах, у штатах яких вони є, роботу за спеціальністю у межах робочого часу за основною посадою з виплатою їм до 25% посадового окладу лікаря відповідної спеціальностію.

Чи може заступник головного лікаря працювати за сумісництвом

 

Керівник закладу охорони здоров’я на умовах суміщення працює за лікарською спеціальністю. Цього року в нього спливає термін атестації. Чи потрібно атестуватися за суміщуваною спеціальністю? Чи матиме право керівник продовжувати працювати, якщо втратить лікарську категорію?

Керівники медзакладів та їхні заступники, які не хочуть втрачати практичні навички за лікарською спеціальністю, можуть поєднувати управлінську діяльність із медичною.

Отримувати виплати від посадового окладу лікаря без категорії керівник має право не більше року. За цей період він має атестуватися, інакше утратить право працювати за лікарською спеціальністю.

Дізнайтеся чому

Закупівля ліків

Медзаклад-КНП отримав благодійну допомогу. У призначенні коштів благодійна організація вказала: на розвиток медичного обслуговування, забезпечення потреб лікувальної установи та покращення матеріально-технічної бази. За ці кошти медзаклад хоче закупити ліки, які не включені до національного переліку основних лікарських засобів. Чи можливо це?

У постанові КМУ від 25.03.2018 № 333 немає заборони проводити закупівлі лікарських засобів, що входять до Нацпереліку, паралельно з закупівлями інших лікарських засобів. Потрібно лише дотримати порядку: спочатку провести закупівлю лікарських засобів за Нацпереліком, а потім — закупівлю інших лікарських засобів. І звичайно, такі закупівлі мають бути заплановані в річному плані закупівель.

Чи може медзаклад закупити ліки, які не включені до Нацпереліку

Надання інформації на запити

Чи зобов’язаний ЗОЗ, будь то державний чи комунальний медзаклад, у тому числі КНП, задовольняти запити з проханням надати інформацію про заробітну плату своїх працівників? Чи можливо це конфіденційна інформація і не підлягає розголошенню?

Чи зобов’язані державні та комунальні ЗОЗ надавати інформацію про зарплату працівників.

Яка форма та вимоги до запиту на інформацію.

Які відомості про заробітну плату можна надавати.

Яка відповідальність передбачена за ненадання інформації.

Читайте у консультації юриста

Списання посуду

У їдальнях та харчоблоках відділень лікарні розбились тарілки та втратились ложки із нержавіючої сталі.

Чи можливо списати такий посуд і як правильно це вчинити...

Дізнайтеся

 

30 листопада

Електронні листки непрацездатності — вже з лютого 2019-го!

За даними статистики, українці щорічно отримують 5,5 млн листків непрацездатності. За цим стоїть багато нераціональної паперової роботи, мороки пацієнтів з печатками. Тому впровадження електронних лікарняних — логічний спосіб оптимізувати роботуц медиків. Тепер положення про електронні листки непрацездатності планують затвердити 01.02.2019. Другий крок — запровадження Реєстру електронних листків непрацездатності.

В МОЗ планують, що електронні листки повністю замінять лікарняні на паперових носіях.

Скачайте бланк листка непрацездатностіДокумент Word

Передбачені зміни

Як і раніше, пацієнт отримуватиме листок непрацездатності у свого лікаря, але вже на електронному бланку. Робота реєстру відбуватиметься на базі Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Переваги електронних листків непрацездатності

Електронні листки непрацездатності зроблять процес видавання і отримування лікарняних зручнішим і для лікаря, і для пацієнта. Зокрема для лікаря відпаде необхідність займатися паперовою роботою, коли цей робочий час може бути використано з більшою користю. А пацієнт не матиме потреби затверджувати листок печатками, бігаючи по всій лікарні.

Робоча група

Для потреб реорганізації процесу видачі листків непрацездатності у МОЗ створена робоча група, членами якої є представники МОЗ, Мінсоцполітики, Фонду соцстрахування, Пенсійного Фонду, НСЗУ, ДП “Електронне здоров’я”, а також особи, що виражають думку урядово-громадської ініціативи “Разом проти корупції». На цю групу покладається завдання із погодження принципів діяльності системи.

27 листопада

Воєнний стан в Україні: що зміниться в роботі медзакладів

ПЕРЕЛІК закладів охорони здоров’я та державних установ НАМН, що залучаються для надання вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги військовослужбовцям Збройних Сил України...Документ Word

Воєнний стан уводять в областях, які межують з:

  • Росією
  • Придністровською ділянкою Україно-Молдовського кордону
  • Узбережжям Чорного і Азовського морів

Наказ МОЗ від 07 лютого 2018 року № 49/180 "Про визначення механізму надання вторинної (спеціалізованої) і третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги військовослужбовцям, які беруть участь в антитерористичній операції та здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації та/або в умовах запровадження воєнного чи надзвичайного стану" 

Що варто знати про медичну допомогу в умовах воєнного стану:

  • Право на доступ до меддопомоги населення залишається незмінним
  • Міноборони та МОЗ ухвалили наказ про своєчасне надання медичної допомоги захисникам. Цей документ затверджує алгоритм співпраці міністерств для лікування військових, поліцейських та всіх захисників.
  • В кожній області упорядкували перелік районних, міських та обласних медзакладів, диспансерів, інститутів різного профілю НАМУ, які готові надати вторинну та третинну меддопомогу постраждалим захисникам. Окрім лікування та реабілітації, військові можуть отримати військово-лікарську експертизу у цих же закладах.

 Указ президента про воєнний стан

Як зміниться робота медзакладів, які надаватимуть вторинну і третинну медичну допомогу постраждалим захисникам:

  1. Медзаклади із затвердженого переліку так і надаватимуть меддопомогу населенню, але окурім цього в них задіють:
  • Місця для прийому військових
  • Запаси лікарських засобів
  • Донорську кров та її препарати
  1. Медзаклад зможе надавати меддопомогу мінумум 10-15 постраждалим одночасно.
  2. За потреби в медзаклади спрямують фахівців необхідної кваліфікації, зокрема - з Національної академії медичних наук, а медики і фармацевти згідно з законом підлягають бронюванню та будуть захищені.
  3. У регіонах можуть створюватись робочі групи, які зокрема допомагатимуть організовувати процес вчасної госпіталізації і виписки військових та правоохоронців.

14 листопада

Реорганізація медсестринства: з кого братимемо приклад?

Робота англійської медсестри відрізняється від української насамперед тим, що медична сестра у Великій Британії — не помічник лікаря, а самостійний, рівноправний працівник з незалежними від лікаря положеннями, який має власне наукове і теоретичне підгрунтя. Контролюють роботу та навчають медичних сестер лише представники цієї ж професії.

Як досвід Британії знадобиться нам:

Що це змінить для українських медсестер?

7 листопада

1,5 млрд грн з резерву Держбюджету на борги за зарплатами

З подання МОЗ кошти підуть на задоволення гострих потреб:

  • Погашення зарплатних боргів перед медпрацівниками
  • Програму лікування хронічної ниркової недостатності методом гемодіалізу
  • Препарати інсуліну

Наступний крок — ухвалення змін до бюджетів місцевих рад, щоб надані з державного бюджету гроші пішли на потреби медпрацівників і самих закладів.